Hur jag tänker om träning

 
Här kommer ett kort inlägg hur jag tänker angående MIN träning, hur jag hittar inspiartion osv.
Såhär är det. Jag har aldrig varit nöjd med min kropp till 100 procent tror jag. Jag minns när jag gick i trean och skulle ta kort till skolfotot och jag fick sitta ner på knä och redan i så tidig ålder så nojade jag över hur mina ben skulle se ut på kortet. Det glömmer jag aldrig. När jag var runt tretton - fjorton så var det väldigt mycket fokus på att man skulle va så smal som det bara gick, jag var ganska långt ifrån det då och gick bara upp mer och mer i vikt under den tiden och jag minns hur dåligt jag mådde på grund utav det.
 
När jag fyllde fjorton så slutade jag med en sport jag älskade och började på gymmet, varför vet jag egentligen inte. Men jag lärde mig att älskade gymmet och körde flera gånger i veckan med många kompisar. Jag tyckte att det var jätte roligt och märkte resultat både på hur jag mådde och kroppen. 
 
Ett år efter det så började jag verkligen stor satsa inom träning. Jag åt inga kolhydrater eller godis. Jag tränade 5 gånger i veckan och ville verkligen se förändring. Men självklart så tappar man allt det här efter ett tag. Man kan inte sätta upp alldeles för höga mål, man fixar inte det. Jag var hur trött som helst på gymmet och ville typ aldrig mer i mitt liv gå dit efter det. Så jag började springa väldigt mycket och det är bland de bästa jag vet om. 
 
Nu har jag som mål att träna minst 3 gånger i veckan. Jag mår bra utav det och blir väldigt mycket gladare. Jag har lärt mig att älska träning och om jag skulle bestämma och ha tiden så skulle jag gjort det varje dag. Jag försöker även hålla mig nyttig i veckodagarna. Men något som är viktigt är att jag inte förbjuder det. Om jag tar en kokosboll i veckan liksom, ja men go a head. Men jag försöker i varje fall att hålla mig så nyttig som möjlig i veckodagarna. Jag försöker även hålla i det i helgerna, men det är typ ett mirakel om det sker. Jag gillar att belöna mig själv med godsaker, haha.
 
Min inspiration kommer ifrån mig själv faktiskt. Jag trodde att min inspiartion kom ifrån träningssidor på instagram osv. Men nej. Den kommer ifrån mig själv. Jag märker själv hur min kropp börjar förändras och hur jag blir mer nöjd med min kropp för varje dag som går. Det går långsamt, men det tar sig verkligen. Jag hittar också ofta inspiration ifrån mina vänner som tränar. Om jag är otaggad på gymmet någon dag och de skriver "jag ska träna nu" ja men sekunden efter så står jag där med träningskläder på och är redo. Om dom gör det, gör jag det också. Lite som en tävling för mig själv. Detta vet dom nog inte om, men nu gör ni det haha! 
 
 

Kommentarer
Postat av: ANNNA

du e fin kompis

Svar: Du med hjärtis
hedins.blogg.se

2014-02-06 @ 20:19:35
URL: http://hagberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0